Jediná věc nutná pro vítězství zla je, když dobří lidé zůstanou sedět se založenýma rukama. Edmund Burke (irský filosof - 18.století)

Bití žen v Islámu - část první

13. července 2006 v 18:54 | A.Gulden |  Ženy v islámu
Answering Islam
to to bolí
Islám je právem kritizován, protože Korán nařizuje mužům bít neposlušné ženy. Aláh nařizuje mužům bít své ženy, pokud pokračují ve vzpurném chování vůči svým mužům. Následkem toho se tento aspekt islámu stal předmětem odsuzování, neboť mužům umožňuje fyzicky napadnout svojí ženu.
Obhájci islámu jako Badawi se snaží před nemuslimskou veřejností o politicky korektní reinterpretaci. Stejně jako právníci Bílého domu se Badawi snaží o vylepšení obrazu islámu spíše než o odhalení pravdy. Konec konců, nechtějí, aby byl islám vnímán jako náboženství ponižující ženy, obzvláště ne na západě. To by mohlo zastrašit potenciální konvertity. Důsledkem toho bylo muslimskými obhájci podniknuto mnoho pokusů o oslabení postoje Koránu, nebo o jeho zobrazení v odlišném světle.
V tomto vyvrácení prozkoumám Badawiho apologetiku a srovnám ji s množstvím hadísů a dalších islámských textů. Rád bych osvětlil skutečný postoj islámu k bití žen. Je, jak uvidíme, poněkud tvrdší než jsou Badawi a další muslimové ochotni veřejně přiznat. Neobviňuji je proto, že se za to stydí; legalizace bití žen je pro společnost pohromou.
zmalovaná záda z lásky
Badawi píše: Nicméně jsou případy, kdy žena pokračuje v úmyslném špatném zacházení a vyjadřuje pohrdání svým manželem a zanedbává své manželské povinnosti. Namísto rozvodu se může manžel uchýlit kvůli záchraně manželství k jinému opatření, přinejmenším v některých případech.
Zpochybňuji zde Badawiho logiku. Tím, o co zde jde není záchrana manželství, ale přivedení ženy k poslušnosti takovým způsobem, který uspokojí jejího manžela. Pokud by si vybral se s ní kvůli její neposlušnosti rozvést, nebo její neposlušnost snášet, jde o jinou otázkou. Manžel se může se svojí manželkou rozvést i když není neposlušná. Žena může manžela uspokojovat v mnoha ohledech, ale v jednom mu odporovat. Může si zvolit snášet její neposlušnost, dokonce i po bití, a nerozvádět se s ní.
Žena není bita kvůli záchraně manželství, ale kvůli tomu, aby se muži podřídila.
Kromě toho, od kdy se manželství zachraňují bitím? Většinou jsou jím ničena.

Většina žen, které byly zbity, mají pocit ponížení. Neznám žádný případ, kdy byla dospělá žena zbita svým manželem a byla za svá zranění a ponížení vděčná.
Badawi píše: Takovéto opatření je možné přesněji popsat jako mírné klepnutí na tělo, ale NIKDY DO TVÁŘE, jde tudíž více o symbolické opatření než o trest.
Badawi se opět mýlí. Bití není "mírným klepnutím na tělo". Bití je bolestným ponižujícím zážitkem. Tvrdí, že jelikož nemá být žena udeřena do tváře, je bití pouze symbolické a nikoliv trestem. Má Badawi vůbec tušení, co všechno může bití znamenat? Pouhý zdravý rozum a trocha zkušeností nám řeknou, že člověk může velmi bolestivě zbit, aniž by byl udeřen do obličeje. Mnoho lidí kvůli takovému bití zemřelo. Zranění na těle mohou být velmi bolestivá a těžké bití může mít trvalé následky. Člověk nemusí být udeřen do tváře aby dostal bolestivý výprask. Badawi se také mýlí v možném rozsahu bití. Islámské bití žen se může vyhýbat obličeji, ale zcela jistě je fyzické a jeho smyslem je způsobit ženě bolest. Podívejme se na to z jiné perspektivy: pokud se již žena proti svému manželovi vzbouřila, "mírné klepnutí" její chování nezmění. V takové situaci by se mu nejspíš vysmála do obličeje.
Zde je související verš Koránu: Muži jsou ochránci a vydržovatelé žen, protože Aláh dal jedněm více (síly) než druhým, a protože je vydržují ze svých prostředků. Poctivé ženy jsou proto oddaně poslušné, a střeží v (manželově) nepřítomnosti to, co jim Aláh nařídil střežit. A ty, jejichž neposlušnosti a špatného chování se obáváte, napomeňte je (zaprvé), (poté) s nimi nesdílejte postel, (a nakonec) bijte (klepněte) je (lehce); pokud se ale vrátí k poslušnosti, nevyhledávejte proti nim prostředky (obtěžování). Neboť Aláh je Nejvyšší, veliký (nad vámi všemi). (4:34)
domácí jemné domlouvání
Zde Badawi používá modifikovaný text Koránu. Všimněme si všech těch slov v závorkách. Tento verš pochází z Aliho překladu Koránu, který byl sepsán s ohledem na západního čtenáře. Ali vložil slova, která měla učinit islám pro západního čtenáře stravitelnějším. Jako Badawi nechtěl, aby byla pravda o islámu a bití žen pochopena správně. Zde jsou některé z Aliho dodatků k textu Koránu: "síla", "klepnutí", "lehce" a "obtěžování". Všechna tato slova mají zastínit skutečný význam Koránu. V těchto případech byl skutečný význam arabských slov úmyslně zatemněn.
Podívejme se na použití slova "bít". Ali a Badawi by byli rádi, kdybychom uvěřili, že ve skutečnosti znamená "klepnout", namísto brutálnějšího slova "bít". Ale jak ukážu, "bít" je jasně správný překlad.
Slovo použité v Koránu ve verši 4:34 pro "bít" je "idreb". Jde o tvar slova "daraba", které primárně znamená "bít, udeřit, uhodit" - podle Slovníku moderní psané arabštiny Hanse Wehra, strana 538.
Arabské slovo "idreb" je primárně používáno dvěma způsoby: 1) přednesení básně, 2) fyzicky bít nebo uhodit.
Zjišťuji, že slovo "idrib" je v Koránu použito dvanáctkrát. Osmkrát z toho je použito ve významu fyzického aktu udeření,
a třikrát ve významu promluvy nebo použití přísloví.
Z toho je jasné, že nejčastějším použitím tohoto slova je fyzický úder.
Zde je verš Koránu, kde je také použito slovo "idreb": Setněte jim hlavy, usekněte jim konečky prstů. (8:12)
Zde říká Aláh andělům, aby udeřili na nevěřící. Člověk se musí ptát, zda tu Aláh andělům říká, aby tyto lidi "mírně klepli".
Nyní se podívejme na kontext verše 4:34. Zaprvé, muž již vyzkoušel slovní vyřešení problému. Již svoji ženu napomenul, a to ji nepřivedlo zpět k podřízenosti. Poté s ní přestal spát. To znamená, že s ní již nemá "vztah". [Zajímalo by mě, kdo je zde trestán více, muž nebo žena?] A ona stále odmítá svého manžela poslechnout. Takže pokud bude nadále pokračovat ve vzpouře, musí se stát něco drastičtějšího. "Použití přísloví" bude k ničemu. Slovní řešení již selhalo, a oba jsou nyní sexuálně zanedbáni. Protože 4:34 předepisuje pro vyřešení neposlušnosti posloupnost stále silnějších činů, musí být podle tohoto nařízení učiněno něco ještě silnějšího.
exekuce
Dalším krokem je tedy "idreb". Logicky může jít pouze fyzické bití, které je se slovem "idreb" v Koránu nejčastěji spojováno. Kontext verše 4:34 tedy ukazuje, že "bití nebo výprask" je správným překladem. Klepnutí je jen muslimským pokusem přebarvit skutečný význam Koránu na růžovo.
K tomuto verši je třeba dodat jednu poslední a velmi důležitou poznámku: všechny překlady Koránu používají v překladu "bití" nebo podobné slovo. Žádný z nich nepoužívá termín související s "použitím přísloví".
Badawi píše: I zde je nejsilnější opatření omezeno následujícím: a) Musí být viděno jako VZÁCNÁ VÝJIMKA K OPAKOVANÉ DOMLUVĚ K VZÁJEMNÉMU RESPEKTU, LASKAVOSTI A DOBRÉMU ZACHÁZENÍ, jak bylo zmíněno dříve.
Znovu zde selhává Badawiho logika - překrucuje kontext verše. Nařízení k bití žen není "vzácnou výjimkou", ale třetím krokem při jednání s neposlušnou ženou.
Badawi píše: b) Jak je definováno hadísem, NENÍ POVOLENO UDEŘIT NIKOHO DO OBLIČEJE, ZPŮSOBIT TĚLESNÉ ZRANĚNÍ, NEBO I JEN BÝT HRUBÝ. To, co hadís označuje jako dharban ghayra mubarrih, neboli lehké udeření, bylo rannými právníky interpretováno jako (symbolické) použití miswaku (malého přírodního kartáčku na zuby)! Dále k povolenému "bití" řekli, že nesmí na těle zanechat žádné stopy.
Badawi zmiňuje "miswak", ale nezmiňuje vlastní hadís. Zde jsou dva odkazy dokazující, že islámské bití žen je fyzické, a má ublížit.
 


4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jája Jája | 15. července 2006 v 1:42 | Reagovat

Je mi zle. Jak si TOHLE můžou dovolit? :-(

2 richard richard | 1. března 2007 v 14:23 | Reagovat

Mne je zle z toho, že naši levičáci a také naše feministky je nadšeně podporují.

3 Viler Viler | 18. března 2007 v 13:23 | Reagovat

ten fanatik co káže ty bludy by sám potřeboval výprask denně a třeba by se mu v té tupé hlavě rozsvítilo .

4 ... ... | 19. března 2007 v 11:11 | Reagovat

Islám má zkrátka jasno v tom, že žena je horší tvor než muž, nemá stejná práva a muž ji proto může bít, čímž si potvrzuje svou převahu. Napříč dějinami i napříč kulturami dnešního světa je kultur s takovýmto postojem k ženám beze sporu víc, než těch, v nichž je žena považována za tvora rovnocenného.

5 caligulla caligulla | 28. března 2007 v 18:30 | Reagovat

Islám hlavně nemyslí vůbec, to co kdysi jeden mohamedán sepsal pro velbloudáře a jejich kočovný kmeny, dnes uplatňuje v době internetu, neuvěřitelný!

Volám katolíky, co Jezuiti, kde je máte, kde je vaše právo útrpný, chci to zpátky!

A hlavně se ptám, kde je mé právo první noci?

6 Cyrano Cyrano | 13. července 2007 v 17:28 | Reagovat

no když to tu čtu, a také vím, co dokážou čeští "muži" blil bych, že sem chlap!

7 Helena Helena | 13. července 2007 v 21:33 | Reagovat

Feministky nic takoveho nepodporuji. Vzdyt feministky v islamskych zemich proti biti zen protestuji.

Jste opravdu hloupy, kdyz tohle rikate.

8 Feministka Feministka | 15. července 2007 v 8:34 | Reagovat

Feministka je vlastně muž, co chce aby jeho žena nosila na zádech stejně těžký bágl  jako on, protože chce být považována za rovnocenného partnera!

9 mia farow mia farow | 25. července 2007 v 14:47 | Reagovat

Naše feministky je nepodproují, pouze vyzývají k rozumu. To vám nevadí, že odporné zacházení se ženami je na těchto stránkách používáno pro úplně jiné účely, než je tomuto chování zamezit a týrané ženy ochránit? Že účelem je vás rozlítit a toto oprávněné rozlícení nasměrovat tam, kam se této propagandě hodí a to ne na ochranu těch žen? Co si myslíte, vy důvěřivé dušičky, že se stane, až budou Arabové, dnešní strašáci, zatlačeni zpět a objeví se nové nebezpečí? To si vážně myslíte, že se pak někdo z lidí z těchto stránek bude ještě týranými arabskými ženami zabývat? Já ne. NENÍ NIC HORŠÍHO, NEŽ KDYŽ SPRÁVNÁ VĚTA ZAZNÍ Z NESPRÁVNÝCH ÚST!!!

10 miriam miriam | 24. března 2008 v 10:00 | Reagovat

Vy všichni, co tu kvílíte, byste si měli uvědomit, že v Čechách bylo bití žen (a dalších méně početných objektů domácího násilí) zakázáno, tuším, v roce 2005? Feministky toto rozhodně nepodporují, Richarde, kdyby jich nebylo, smělo by se dodnes a oběti by si za to "samy mohly". Pokrytci, toto není obhajoba islámu, jste jen totálně mimo mísu.

11 EVA EVA | 17. června 2008 v 8:00 | Reagovat

JE TO JEN NÁBOŽENSTVÍ PRO CHLAPY ABY MĚLI OTROKYNĚ, MOHLI JE TÝRAT A PAK TO SVÁDĚT NA SLOVO BOŽÍ.ISLÁM JE TYRANSKÝ HNUSNÝ A PLNÝ NÁSILÍ, DYT TY ŽENY NESMÍ ŽÍV VEŘEJNÝ ŽIVOT MUSÍ JEN POSLOUCHAT PSYCHICKY LABILNÍ MANŽELY

12 Karolina Karolina | 25. června 2008 v 20:21 | Reagovat

A propos, žijeme v 21.stol. a v základních lidských právech by měl být svtě jednotný - bez ohledu na cokoliv.

13 Aishe Aishe | 28. listopadu 2009 v 13:38 | Reagovat

V islámu se ,žena nesmí bít ,aby tím pak trpěla,ale aby manžela poslechla , a to bití má být dle koránu symbolické. Dále je jen na lidech jak si korán sami vyloží.
V evropě je možná více týraných žen než v islámských světech. Jsou to fanatici, kdo ženy zbije do bezvědomí,ale to s ISLÁMEM nemá co společného. Islám je přátelský a mírumilovný náboženství!
Když se budu zajímat o islám a hledat u nás na internetu většinou se dočtete samé bludy , co ve většina případech ani nejsou podložená. Dokonce jsem na nějakém serveru četla ,že v koránu je nakázáno bojovat proti nevěřícím a bít je ..,,ale toto se nikde v koránu nezjevuje ani proti křestanům ani nikoho jiného, muslim má právo se jen bránit tak jako nevěřící.
Prosím nepište komentáře lidi co neměli ani Korán v ruce je to jako kdyby jsem psala o něčem o čem nemám tušení. Nejprve si vše prostudujte !
Žena má v islámu větší právo než muž.
Co se vám líbí víc česká žena co chodí do práce a z práce ještě k tomu se starat ratolesti , uklízet doma, vařit apod.. a když se s ní muž rozvede musí z něho tahat alimenty, nebo žena,která má na sebe vždy čas, není uhoněná , a o rodinu se stará muž, a i když se s ní rozvede musí jí i děti zabezpečit .
Žádná otročina !
Mohla bych psát až do rána ,ale nejlépe je si přečíst vše sami.

14 ancheseneset ancheseneset | 5. února 2010 v 15:57 | Reagovat

tanhle článek bych spíš použila k oznámení lidem co se ve světě děje a pomoct těm ženám!! jenomže tady je to jenom proto aby ste ukázali, že Islámská víra je špatná! to neni fér...

15 ancheseneset ancheseneset | 5. února 2010 v 15:59 | Reagovat

jo a muslim se o svoje manželky musí dobře postarat, nesmí hladovět a pokud má dítě, manžel se musí starat i o něj

16 Marketa Marketa | E-mail | 13. srpna 2010 v 11:15 | Reagovat

Aisha:vite ja jsem stastna, ze jsem mohla vystudovat, nejsem financne zavisla na manzelovi à jsme si v manzelstvi rovnocenni! To co rikate, ze kdyz se muslim rozvede se zenou musi ji platit je lez à toho si musite byt vedoma, zena prijde o vse i o deti!! U nas se nasili na zenach deje taky, ale narozdil od Islamskych zemi je dotycny potrestan! Jak je potrestan nekdo , kdo v muslimskym svete znasilni zenu, aha tam je vlastne potrestana zena! Ach ta muslimska logika!

17 Rozčarovný Básník Rozčarovný Básník | 27. října 2010 v 22:51 | Reagovat

Islám zrušit, bojovat proti tomuto barbarství, i proti všemu co ho obhajuje vždy, všude a pořád, až nebudou ženy ve věcech, u kterých to má smysl(plat, úcta, práva, samozřejmě ne biologické věci typu menstruace, etc.), dokud nebude dosaženo tohoto cíle.

18 Crew Crew | E-mail | Web | 27. října 2010 v 23:18 | Reagovat

V islámu se žena nesmí být tak, aby to bylo na veřejnosti vidět. Proto nosí ty černé obleky a nesmí ani s nikým cizím mluvit - jinak bičování, které si užije nějaký perverzní uchyl se sexuální deviací.

19 Jájina23 Jájina23 | 15. dubna 2011 v 18:06 | Reagovat

Nechtěla jsem se do toho míchat, ale tak nějak mi to nedá....Jsem češka jako poleno mám dvě děti a o chlapech jako takových nevalné mínění. Zažila jsem už v životě tzv. civilizovanost českých mužů, dodnes mám po těle spoustu jizev....Už nějakou dobu sdílim svůj život s arabem žijícím v islámské víře a zoufale mě nebaví ho všude a před všemi obhajovat. Islám není nauka o tom jak lidem ubližovat, ale jak je milovat a muslimové nejsou teroristi ani agresoři. Uznávám, že i tady jsou cchlapi, kteří si svou víru vykládají po svém, ale těch máme u nás nepočítaně a ani se svou zvrhlou chuť ubližovat těm,kdo neposlouchají nesnaží omlouvat vírou či čímkoli jiným.
Možná z venčí může islámské manželství vypadat nerovně, ale není to tak. Snad se může zdát, že se muži žena musí podřídit, ale tak to nefunguje. Všechno, co dělám dělám ráda a jen když chci, vztah máme založený na vzájemném respektu. Nikdy bych neudělala nic, čím bych ho snad mohla ponížit nebo mu nějak ublížit, ale ne ze strachu z výprasku, ale protože si ho jako člověka a muže velmi vážím. Nádherné je, že on se mnou jedná se stejnou úctou ne-li větší. Představa, že by na mě vztáhl ruku mi přijde neuvěřitelně směšná.
A jak již psala Aishe, neodsuzujte něco, čemu nerozumíte a o čem nemáte potuchy. Nemůžete rádoby zasvědceně hovořit o něčem o čem máte pouze povrchní a převážně zkreslené informace. Pravdou zůstává, že islám je mnohým z vás neznámým a chápu, že je snadnější něco odsoudit než se pokusit proniknout do hloubky a pochopit. Ale pravdou zůstává, že většina islámského světa nepovažuje ženu za méněcennou a nemá potřebu jí krotit či ponižovat. A pokud chcete upozorňovat na extrémisty, kteří bijí své ženy.....zameťte si před vlastním prahem....jiné víry mají stejné problémy, to je o povaze muže, ne o náboženství. A pokud se vám tato soužití nelíbí, nechte nás prostě žít, je to naše osobní rozhodnutí

20 Milan Milan | E-mail | 17. listopadu 2011 v 8:03 | Reagovat

Je to náboženství nerovnoprávnosti a jako takové diktát, který je odsouzený k tomu, aby byl v budoucnosti reformován nebo úplně ukončen!

21 jaaaaaaa jaaaaaaa | 4. března 2012 v 12:27 | Reagovat

islam neni kritizovan pravem. Je to jen informacni valka. Jen nekdo rekne neco spatneho o jinem,ostatni zacnou take tvrdit spatne veci jen proto ze to rekl nekdo jiny. Ani nevite co je v koranu napsano a hned vsechno odsuzujete.V koranu neni dovolene bit zeny. Naopak. V koranu je zena a matka svata a muzi nemaji pravo bit zeny.Vsechno to zacalo kvuli cirkvi a katolictví. V krestanstvi je dcera tíhou, a syn je jako vsichni muzi andel. V Islamu vladne rovnopravnost,Jenze vse je v tom,ze to lide a hlavne muzi nedodrzujou spravne a predelali si to sami tak jak ONI chteji.
A ted to nejhlavnejsi...
Mluvi se o tom,ze nabozenstvi je osobni veci kazdeho z nas.A kdyz je Islam tak spatnej,proc je na Zemi vic a vic muslimů ??? To bych fakt rada vedela. Ja jsem muslimka  a muzu vam rict,ze islam nic nezakazuje.

22 jaaaaaaa jaaaaaaa | 4. března 2012 v 12:27 | Reagovat

islam neni kritizovan pravem. Je to jen informacni valka. Jen nekdo rekne neco spatneho o jinem,ostatni zacnou take tvrdit spatne veci jen proto ze to rekl nekdo jiny. Ani nevite co je v koranu napsano a hned vsechno odsuzujete.V koranu neni dovolene bit zeny. Naopak. V koranu je zena a matka svata a muzi nemaji pravo bit zeny.Vsechno to zacalo kvuli cirkvi a katolictví. V krestanstvi je dcera tíhou, a syn je jako vsichni muzi andel. V Islamu vladne rovnopravnost,Jenze vse je v tom,ze to lide a hlavne muzi nedodrzujou spravne a predelali si to sami tak jak ONI chteji.
A ted to nejhlavnejsi...
Mluvi se o tom,ze nabozenstvi je osobni veci kazdeho z nas.A kdyz je Islam tak spatnej,proc je na Zemi vic a vic muslimů ??? To bych fakt rada vedela. Ja jsem muslimka  a muzu vam rict,ze islam nic nezakazuje.

23 ateistka ateistka | 1. dubna 2012 v 9:46 | Reagovat

prosím vás, co si to sama o islámu namlouváte? nebo jste pod značkou schovaný nějaký propagandista. Islám je k ženám nepřátelský, pokud někdo chce být doba držet ve vatě a o ničem nerozhodovat a nechat si i nařezat, ať tak činí, ale ženy v islámu to mají nařízeno. Jinak jejich držení ve vatě je více než sporné vzhledem k chudobě většiny muslimů musí dřít a ještě nemají práva. Co vraždy ze cti? co zahalování tváře? prostě islám je špatný sám o sobě a k ženám je odporný. Nakonec i rituální zabíjení zvířat pro potravu (ortodoxní židé to také praktikují) je odporné, mučit zvířata pohledem na krev a jejich vlastní smrt jim nechat plně prožít je nesprávné a nelidské

24 já | 1. dubna 2012 v 9:51 | Reagovat

jo a k dotazu, proč je čím dál více muslimů - je to proto, že mají mnoho dětí, protože ženy si nemohou vybrat antikoncepci nebo dítě, je to také důsledkem znevolnění ženy. Kromě toho, vidělo by se kolik, je reálně muslimů, kdyby muslimské země zcela umožnily svobodu náboženství, já myslím, že tam bude stejně muslimů jako nemuslimů a vsadím se, že v těchto zemích je mnoho lidí, kteří fakticky islám nenávidí a jím pohrdají pro to, jako je, co jim provedl a budou to jistě také ženy. Muslimové se bojí vystavit islám běžné konkurenci ideí to je to

25 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:34 | Reagovat

velmi brzo se vám vše vrátí myslím,že už se stalo že?

26 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:45 | Reagovat

ano s tím souhlasím ovšem i satan je byl anděl žijete asi v Čr ,to je vaše štěstí

[19]:

27 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:45 | Reagovat

ano s tím souhlasím ovšem i satan je byl anděl žijete asi v Čr ,to je vaše štěstí

[19]:

28 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:45 | Reagovat

ano s tím souhlasím ovšem i satan je byl anděl žijete asi v Čr ,to je vaše štěstí

[19]:

29 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:45 | Reagovat

ano s tím souhlasím ovšem i satan je byl anděl žijete asi v Čr ,to je vaše štěstí

[19]:

30 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:45 | Reagovat

ano s tím souhlasím ovšem i satan je byl anděl žijete asi v Čr ,to je vaše štěstí

[19]:

31 elí elí | 15. dubna 2012 v 13:45 | Reagovat

ano s tím souhlasím ovšem i satan je byl anděl žijete asi v Čr ,to je vaše štěstí

[19]:

32 afghan girl afghan girl | 13. října 2012 v 16:44 | Reagovat

Muzute mi rict kdo tohle psal vubec .... Za nesmysl .... Tento clanek vubec nema hlavu a patu. Potrestuj boze toho kdo uspinil jmeno Koran. To jsou jenom Ty teroristi co ukazuji v televizi ..bombu a Nevim co jeste. Ale by cesi vubec nevite co obsahuje Koran. V koranu Je ze zena I muzi jsou rovni. Ale teroristi nevedi co Je Koran , oni jsou jenom zvirata, kteri dostavaji penize of americanu aby ukazali ze Islam znamena svata valka, a ze Islam Je spatny.  Doufam ze mi rozumite a budete mit aspon uctu k nabozenstvi Islam .

33 afghan girl afghan girl | 13. října 2012 v 16:46 | Reagovat

Allah is the Greatest

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.